Група 4‎ > ‎

Биљана Ристић

ОШ "Јован Поповић", Београд - учитељ

Сваки задатак предајете покрећући нови пост. Пост именујете по модулу, редном броју задатка са цртицом између. На пример: 1. МОДУЛ - 1. задатак
Видео-упутство за покретање и уређивање поста погледајте ОВДЕ.

3. МОДУЛ - 13. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 17.02.2018. 14:38   [ ажурирано 18.02.2018. 11:58 ]

У овом задатку сам вредновала рад колегинице Јоване Радуловић - Воде Србије. Ово је линк задатка који сам вредновала https://goo.gl/1CyQDn .
Признајем да ми је од свих претходних задатака овај 13. био и најтежи. Нисам се пријатно осећала вреднујући рад непознате колегинице. Покушала сам да објективно проценим и вреднујем сваки критеријум у задацима. Највише тешкоћа ми је задавало одређивање когнитивних процеса који се подстичу задацима. Искрено, више пажње и труда сам уложила у анализу, процену и вредновање ових задатака, него у израду сопствених. Свакако да ми је вредновање туђег рада дало нови увид у сопствени рад и да ће ми користити у пракси.

4. МОДУЛ - 16. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 13.02.2018. 17:12   [ ажурирано 14.02.2018. 16:10 ]

    У овом задатку сам направила Гугл сајт под називом СВАШТАРА. Намењен је ученицима млађег школског узраста који желе да утврде или прошире своја знања из математике, али и да дођу до нових сазнања из света музике, књижевности, науке.
На сајту сам направила следеће странице:
1. ПОЧЕТНА https://goo.gl/F5kxqk - на почетној страници се налази добродошлица, кратак опис намене и садржаја, имејл;
2. ЛЕКЦИЈЕ ИЗ МАТЕМАТИКЕhttps://goo.gl/8LNGwy - њен садржај чине лекција о разломцима и кратак тест за проверу знања. Свој стари ППТ сам конвертовала у Гугл слајдове и преуредила и на тај начин лекцију уградила на страницу. Гугл упитник је употребљен у форми теста;
3. ДРУЖЕЊЕ СА КЊИГАМА - https://goo.gl/uZVFHk - страница садржи наслове пет дечјих књига, илустрованих сликама и кратким описом садржаја, а ту су и слике писаца, као и линкови који воде до Википедије и издавачких кућа, до страница са подацима о ауторима. Уметнуте су и урл адресе са називом, које повезују кориснике са Библиотеком града Београда и Пројектом "Растко";
4. КОНТАКТ https://goo.gl/zSVvD2 - на последњој страници сајта уградила сам контакт форму креирану у Гугл упитнику, са подацима о власнику и имејлом;
5. МАТЕМАТИЧКИ КУТАКhttps://goo.gl/cHKPVP - у питању је подстраница странице ЛЕКЦИЈЕ ИЗ МАТЕМАТИКЕ, а садржи неколико корисних линкова са краћим описом и сликом, који воде до сајтова и страница математичких удружења, извора на Википедији, блога са задацима и до извора на Јутјубу.
    На сајту се налазе још три странице попуњене садржајима: НАУКИЦА, СВЕТ МУЗИКЕ и ПРЕПОРУЧИ ЗА ЧИТАЊЕ (подстраница), чији садржај и урл адресе нисам навела у извештају. 
(Нисам схватила из упутства за израду задатка да је то неопходно, а у случају да јесте, допунићу свој извештај.)

2. МОДУЛ - 11. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 10.02.2018. 04:26   [ ажурирано 12.02.2018. 02:51 ]

Користећи Гугл табелу као алат, сараднички тим је креирао документ под називом Tамара Симић Јаћимовски, Биљана Ристић, Јасна Мартинез Ернандез - Успех и проценат пролазности ученика старијих разреда ОШ "Јован Поповић" у шк. 2016/17. години. 
    У изради овог документа су учествовале: Тамара Симић, Јасна Мартинез Ернандез и Биљана Ристић. Претходно смо се договориле о теми и алату Гугл диска који ћемо користити у раду. Документ је покренула колегиница Тамара Симић, а за сараднике су позване Јасна Мартинез Ернандез и Биљана Ристић. Почетни договор је постигнут на социјалној мрежи Гугл плус и у Хангоутсу, а каснија комуникација се одвијала путем ћаскања и коментара у самом алату. 
    Пошто смо све три из различитих школа, договориле смо се да представимо статистичке податке школе једне од нас. Идеју о документу сам дала ја и предложила изглед табела које ћемо креирати, а колегинице су то прихватиле. Моја задужења у оквиру задатка су била да попуним податке у табели на првом листу документа, и то део за одељења  5. и 6. разреда; да направим други лист документа и табелу, тачније да формирам њене колоне и редове са основним подацима у заглављу. Уједно сам именовала листове документа.  
    Сарадња је била одлична и веома пријатна. Стекла сам једно лепо искуство и веома сам задовољна што ми се указала могућност да сарађујем са две изузетне колегинице и откријем вредности и могућности овог Гугловог алата. 
    За мене је овакав начин рада потпуно нов и сматрам да су његове предности вишеструке, а то су пре свега:  
  • Могућност истовременог рада на даљину у реалном времену или онда када одговара појединцу; 
  • Могућност директне комуникације у алату и решавање проблема у току рада; 
  • Рационализација времена и постизање веће ефикасности у раду и др. 
    Јавиле су се извесне тешкоће у комуникацији јер су се поруке у алату губиле из ћаскања. Било је и извесних проблема приликом постављања документа у дељену фасциклу.  
    Намена овог документа је широка, превасходно служи за праћење ученичких постигнућа од стране педагога, директора, стручних већа, родитеља, тима за вредновање рада школе и др. Своју примену може наћи и у размени података између сличних школа ради упоређивања средњих оцена и процента пролазности. Документ садржи податке о средњим оценама по одељењима и предметима, као и пролазност по разредима и предметима. Сумарне колоне и редови служе за описивање нивоа постигнућа, као и за даљу анализу.
Документ под називом Tамара Симић Јаћимовски, Биљана Ристић, Јасна Мартинез Ернандез - Успех и проценат пролазности ученика старијих разреда ОШ "Јован Поповић" у шк. 2016/17.години се налази на овом линку у дељеној фасцикли Сараднички радови полазника.

3. МОДУЛ - 15. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 07.02.2018. 15:36   [ ажурирано 08.02.2018. 11:41 ]

У овом задатку сам користила Гугл документ као помоћно средство за бележење задатка, а права намена ми је била да применом апликације Flat for education  покажем њене вредности када је рад са надареном децом у музичком смислу у питању. Апликацију из Веб продавнице (категорија образовање) сам повезала преко Гугл диска. 
Апликација је намењена за компоновање у школама. Наставни садржај под називом - Компоновање уз помоћ веб алата: Буди и ти композитор је креиран уз помоћ ове апликације, а намењен је талентованим ученицима, који имају развијену музичку интелигенцију.
Следећи линк води до моје креације Буди и ти композитор у алату Flat for education, а на овом линку можете погледати текстуални документ у коме је задатак за ученике под називом Компоновање уз помоћ веб алата: Буди и ти композитор. У овом задатку ученици би требало да користе горе поменути алат.

3. МОДУЛ - 12. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 07.02.2018. 02:08   [ ажурирано 07.02.2018. 02:10 ]

Назив мог рада је Значајне личности наше прошлости. При креирању задатака за ученике користила сам веб алате. У сваком задатку постоји линк који то потврђује.

3. МОДУЛ - 14. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 06.02.2018. 18:11   [ ажурирано 07.02.2018. 10:56 ]

У овом задатку сам користила Јутјуб. Креирала сам плејлисту под називом Темпо у музици
Материјал из овог задатка подстиче развој музичке интелигенције, али и визуелне (илустрација слушаног) и телесно - кинетичке (плес, слободно ритмичко изражавање). 
Плејлисту Темпо у музици бих користила за обраду темпа на часовима музичке културе (adagio/лагано, moderato/умерено, allegro/брзо).
Као учитељ, овај алат бих могла примењивати у већини наставних предмета, у разним етапама часа и у различите сврхе, да мотивишем ученике, да нешто "илуструјем", да их инспиришем и развијам њихову креативност и кинетичке способности.
Моја плеј листа: Темпо у музици

2. МОДУЛ - 10. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 05.02.2018. 07:31   [ ажурирано 05.02.2018. 23:40 ]

У Гугл драјву сам креирала документ користећи алате Гугл диска (тачније Гугл упитник ), на тему Подршка учењу, а у циљу вредновања рада школе. Документ сам поставила у дељену фасциклу под називом 10. задатак - Документи полазника, тако да сви са линком могу само да га виде. Документ се може погледати на овом линку.

2. МОДУЛ - 8. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 05.02.2018. 05:42

У Гугловом календару направила сам нови календар под именом Школске обавезе, унела сам догађаје за текући месец и календар подесила да буде јаван.
Календар Школске обавезе можете видети на овом линку.


Школске обавезе


2. МОДУЛ - 9. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 05.02.2018. 02:52   [ ажурирано 06.02.2018. 04:29 ]

У овом задатку сам тражене податке унела у табелу Препоручите програм СУ, описујући програм стручног усавршавања под називом: НТЦ систем учења - развој креативног и функционалног размишљања .
Табела се налази на следећем линку.
Гуглове табеле бих користила за праћење постигнућа ученика.

1. МОДУЛ - 7. задатак

поставио/ла Биљана Ристић 04.02.2018. 04:47   [ ажурирано 04.02.2018. 04:54 ]

У овом задатку вредновала сам извор "Прчкање по мозгу", приказ српског превода књиге Николаса Кара - Теофил Панчић.

1-10 of 14