Група 4‎ > ‎

Јасна Мартинез Ернандез

 ОШ "Доситеј Обрадовић", Омољица - наставник српског језика

Сваки задатак предајете покрећући нови пост. Пост именујете по модулу, редном броју задатка са цртицом између. На пример: 1. МОДУЛ - 1. задатак
Видео-упутство за покретање и уређивање поста погледајте ОВДЕ.

5. Модул – 20. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 04.03.2018. 18:24   [ ажурирано 04.03.2018. 18:25 ]

    За овај задатак одабрала сам да направим блог као гласило ученика школе. Будући да нам је часопис замро и да је на овај начин најједноставније обзнанити нешто, дати обавештење ученицима и родитељима, информисати, а истовремено представити живот у школи, ученике, наставнике, особље, осмислила сам гласило које може и да забави, поучи, оснажи. Назив му је ВЕЛИКИ ОДМОР, а у поднаслову стоји Гласило ученика Основне школе Доситеј Обрадовић” Омољица.
  •     Прво сам направила, именовала блог и одабрала адресу, да би ми био понуђен дизајн странице. Ушавши у опцију дизајна, одабрала сам модел странице за свој блог који ми је највише одговарао, одабрала боју, ушла у напредно подешавање где сам имала прилике да одредим фонт, боју фонта, боју позадине за картице, ознаке, наслове, постове... 
  •    Потом сам уредила изглед странице: одредивши јој ширину, а онда бирала позиције геџета, страница...    
  •    На местима где је простор за геџете, кликом на њих добијала сам мени са понуђеним геџетима, али сам могла и да додајем више њих уколико ми је то одговарало. Одабир мојих геџета је: са десне стране је мој профил као блогера, а са леве стране читав мени: геџет за брзу претрагу странице, геџет са ознакама које сам одредила да се ређају по азбучном редоследу, ту је и архива чланака, читаоци, геџет за број посета страници и могућност да се неко пријави мејлом за праћење промена на страници, на дну странице налази се геџет приписивања власништва дизајна који сам оставила како је у оригиналу постављено.
    Мој блог за сада садржи четири странице; 
1. ПОЧЕТНУ на којој су сви постови, 
2. ВЕСТИ на којој ћемо разврставати само најважније, пробране вести, информације од значаја и ученицима и родитељима, 
3. ЖИВОТ НАШЕ ШКОЛЕ која треба још да се ради, 
4. О БЛОГУ на којој су само основне информације о блогу. 

    Податке о власнику блога поставила сам у геџету. Од две понуђене могућности, одабрала сам да се пријавим у блогер-мрежу. Попунивши основне податке у профилу одредила сам и шта посетиоци могу да виде, односно оставила могућност да ме контактирају мејлом.
    Геџет са ознакама за сада садржи три различите ознаке, свака са по једним постом.

     Цео блог ВЕЛИКИ ОДМОР можете погледати ОВДЕ.

5. Модул – 19. задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 03.03.2018. 07:42

         На Гугл-блогу Гуглова ренесанса учења записала сам још две рефлексије на следећу тему:

5. Модул – 18. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 02.03.2018. 18:15

       На Гугл-блогу Гуглова ренесанса учења додала сам свој коментар у одељку 3. степена рефлексије - ПрименаПОСТ је насловљен Гугл-методика за Гугл-генерације

4. Модул – 17. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 01.03.2018. 15:59

        За овај задатак позвала сам за сарадницу колегиницу Биљану Ристић. Предложила сам јој да повеже музику са читањем што је и учинила отворивши подстраницу на месту које је најпогодније. Подстраница је страници ЗАБАВЕ, а саму подстраницу Биљана је именовала ЧИТАЊЕ УЗ МУЗИКУ. Ово је линк који води до те странице:https://goo.gl/DSs91e

4. Модул – 16. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 01.03.2018. 06:37

        За овај задатак припремила сам Гугл-сајт под називом Читалачки клуб. Сајт је намењен ученицима узраста 11 до 14 година, односно од 5. до 8. разреда основне школе, а пре свега мојим ученицима, члановима истоимене секције. Као и секција, сајт треба да оснажи њихове читалачке навике или храбри да их стекну. Секција подразумева и низ радионица усмерених ка Читалачком маратону, пројекту издавачке куће Клет у који се укључило преко 170 школа из целе Србије.
        Странице сајта:
  • ПОЧЕТНА – на којој изражавам добродошлицу свакоме ко исте странице чита, објашњење потребе за оваквим сајтом, позив да се учествује и у другим ваннаставним активностима у школи, а оне се могу планирати у складу са активностима уграђеног календара. Линк до ове странице: https://goo.gl/SCTS19
  • ЧИТАМ, ЗНАЧИ МИСЛИМ, УМЕМ, ЗНАМ – ова страница посвећена је умењу читања. Постављена су три видео-записа са Јутјуба, уз адекватне истраживачке задатке, односно питања упућена ученицима и онима који желе да читају и прате овај сајт. Линк до ове странице: https://goo.gl/vcsLXM 
  • ЧИТАЛАЧКИ МАРАТОН  страница везана за пројекат који секција, али и овај сајт прате. На страници су дате основне информације о пројекту, позив да се читањем учествује, линк до првих књига објављених у овом пројекту, анкетни лист о читалачким навикама, план рада - Радионице Читалачког маратона. На овој страници налазе се и корисни линкови сортирани на оне који воде ка издавачким кућама и књижарама, потом библиотекама, и на крају великим културалним пројектима и задужбинама. Линк до ове странице: https://goo.gl/F5BcpD
  • КОНТАКТ – овде су уграђена два упитника; један који на моју адресу прослеђује предлоге, идеје, коментаре и други који прослеђује питања. Страница садржи и податак о власнику сајта, тј. мени, имејл адресу, као и ону алтернативну, те податак о преузетим илустрацијама са заглавља страница сајта. Линк до ове странице: https://goo.gl/ADsGH1
  • КЊИГЕ ЧИТАЛАЧКОГ МАРАТОНА 2017/2018 – садржај ове подстранице логички је повезан са страницом ЧИТАЛАЧКИ МАРАТОН, а представља управо оно како је насловљена: књиге из прве едиције пројекта Читалачки маратон. Наиме, ова страница садржи само основне информације о књигама и њиховом појављивању из штампе, као и подстицајно упућивање на прављење блога: Дневник читања. Први линк води до странице Издавачке куће Клет”, а остали представљени илустрацијом књиге, кликом на сваку води до нове подстранице трећег хијерархијског реда. Свака страница предвиђа једну књигу, податке о њој, истраживачке задатке за ученике везано за садржину књиге која се представља и задатке ученика или линкове до њихових блогова Дневника читања. Линк до ове странице: https://goo.gl/iFv8qR
    Сајт подразумева још неке странице које задатком нису предвиђене да буду посебно обележене и описане.

3. Модул – 13. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 25.02.2018. 14:23   [ ажурирано 25.02.2018. 14:27 ]

    Овде је линк до страница таксономске таблице колегинице Марије Цветиновић. 

    Имала сам задатак да вреднујем таксономску таблицу коју је израдила колегиница Марија Цветиновић, проф. енглеског језика. Веома ми се допао њен увод у израду првог задатка, односно видео-запис Јутјуб-канала. Истини за вољу, испрва сам имала проблем да дати линк отворим. Заправо, морала сам да га копирам, јер није директно линкован. Страница ми се није отварала. Након размењених порука са колегиницом, избрисала сам све кукије из рачунара и рестартовала га. Потом се дати линк отворио!
    Није било једноставно, нити захвално процењивати рад колегинице, иако су наши предмети природно сродни. Искрено, ни сада нисам сигурна да ли сам је оштетила у процени трећег задатка, али и мени је требало времена да схватим процес израде. Прочитала сам задатак два, три пута, а онда схватила да би и мени требало више од 20 минута, или колико је већ преостало од часа, да овај задатак завршим. 
    Још приликом израде своје таксономске таблице увидела сам њену корист. Неки пут се и ја занесем, па и друге колеге, што често срећем и у готовим припремама уз уџбенике које користимо у школи, да се нешто може завршити за 45 минута. Некада је то заиста могуће уколико имате сјајно одељење испред себе, а некада је врло, врло тешко. Треба проценити и састав одељења пре него што се пред њих ставе одређени задаци на израду.
    

3. Модул – 15. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 13.02.2018. 16:23

    Тема Домаћа лектира: Бранислав Нушић Хајдуци
    Да бих помогла ученицима који раде по прилагођеном програму или ИОП-у како да се баве домаћом лектиром и ураде писмени рад, осмислила сам задатак као презентацију са аудио-записом и уграђеним задацима. Имала сам потешкоћу да пронађем адекватан алат за задатке које сам припремила. Коначно, највише ми је одговарао Каку (Cacoo). Ову апликацију повезала сам преко Гугл-диска.
    Иако ова апликација служи пре свега за израду дијаграма, графикона, мапа, те интерактивног рада са сарадницима или ученицима и у реалном времену, употребила сам је у сврхе ученичких додатних уређивања слика које сам поставила. Коначно, сада знам у које сврхе све могу да употребим овај алата. А, за рад у реалном времену је изврстан. Могу позвати ученика који дуго одсуствује из школе да заједно са мном поради на задацима, дам му смернице за даљи рад или напросто обрадим неку наставну јединицу и то у реалном времену. 
    Вратимо се задацима које сам за сада израдила у овом алату. Илустрације које су постављене као задаци, претходно сам направила у документу, сачувала их као фотографије и уградила у дијаграм. У првом задатку ученици треба да доцртају, док је у другом задатку предвиђено повезивање. Оба задатка уградила сам у апликацију Гугл презентацијеОве слике представљају задатке које ученици у међувремену, док читају лектиру, могу да израде. Представљају игру и опуштање, а истовремено и задатке који подстичу опажање и меморисање. Предвидела сам и помоћ приликом читања лектире. Ученици у овом раду имају аудио-подршку спикера, те књигу могу и да слушају, односно читају заједно са спикером.
  

3. Модул – 14. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 10.02.2018. 17:00   [ ажурирано 10.02.2018. 17:08 ]

    Јасна Мартинез Ернандез – Историја српског књижевног језика

    За израду овог задатка користила сам се Ју-тјуб алатом на којем сам направила свој сопствени канал и у њега уградила горе именовану плеј-листу за истоимену наставну јединицу у 7. разреду основне школе, коју иначе већ користим у раду са ученицима – линкови ових видео-записа налазе се постављени у мојој виртуелној учионици, а ученике упућујем да их погледају понављајући обрађене наставне јединици (ова наставна јединица обрађује се најмање три часа). Пре него што сам начинила виртуелну учионицу, ученицима сам на часу приказивала исте записе или их упућивала да их пронађу сами на Ју-тјубу. 
    Претходно нисам имала своју плеј-листу из које бих могла да црпим изворе. Овом вежбом унапредићу и поједноставити свој будући рад, коначно, поставићу само један линк, а не неколицину њих.
    Одабрани клипови, односно видео-записи, ученике упућују на самосталан рад понављањем већ обрађених наставних јединица на часу или из уџбеника, али и повезивањем различитих научних области; географија, историја, музичка и ликовна култура, информатика што додатно упућује ученике на корелацију наставних предмета, те побуђују идеју потенцијалне креативности када као последњи клип одгледају рад својих вршњака на исту тему.
    Оваквим радним материјалом подстичем код ученика пре свега језичко-вербалну интелигенцију и могу да утичем на развијање специфичне способности флуенције речи, музичку интелигенцију слушањем музике у видео запису и постављањем питања у којој мери је одабир музике за одређени видео-запис адекватан. Једнако подстичем логичко-математичку интелигенцију промишљањем о повезаности чињеница, аналитичким промишљањем, промишљањем о апстрактном појму језика, пре свега, синтетизовањем идеја и доношењем закључака. Већ наведени видови промишљања воде неке ученике природно ће одвести ка развијању егзистенцијалистичке интелигенције, а код неких могу подстаћи развијање исте додатним потпитањима: Ко смо ми? Какав је значај живота? Какав је значај језика у нашим животима и колико важности придајемо културолошку припадност неком народу, неком језику? и сл. Истовремено видео-записи подстичу просторну или специјалну интелигенцију; посматрањем видео-записа код ученика се развија способност памћења у сликама, развијају осећај о простору, сналажење на мапама, увежбавају оријентацију, уживају у креативним идејама филма, а могу и сами да се опробају у овом последњем гледајући видео-клип који су сачинили њихови вршњаци. Коначно, неке ученике ће овај начин рада подстаћи да и сами сачине сопствене плеј-листе које могу да користе у сврху понављања градива или учења нових садржаја. Ово нарочито погодује такозваним визуелним типовима људи код којих је присутан висок количних просторне или специјалне интелигенције.

3. Модул – 12. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 10.02.2018. 12:34   [ ажурирано 12.02.2018. 10:55 ]

     
         Јасна Мартинез Ернандез - Историја српског књижевног језика    

         За тему овог задатка одабрала сам наставну јединицу Историја српског књижевног језика. Предлог задатака за ученике уз ову наставну јединицу можете погледати кликом на горе наведени назив наставне јединице.

2. Модул – 11. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 10.02.2018. 11:20   [ ажурирано 12.02.2018. 08:41 ]

    Задатак - документ: Tамара Симић Јаћимовски, Биљана Ристић, Јасна Мартинез Ернандез - Успех и проценат пролазности ученика старијих разреда ОШ Јован Поповић у  шк. 2016/17. години
    Сараднички тим смо оформиле пошто је Биљана Ристић оставила поруку у Г+ социјалној мрежи, у нашој групи ГазГГ да тражи сараднике за израду задатка. Пријавила сам се ја, а потом и колегиница Тамара Симић Јаћимовски. 
    Комуникацију смо започеле у Хенгаутс апликацији. Договориле смо тему заједничког рада (табела о успеху ученика која ће бити применљива у нашем даљем раду у школи) и најадекватнији алат који ћемо том приликом користити (Гугл-табела). У Хенгаутсу смо договориле и која од нас преузима улогу уредника - Тамара Симић Јаћимовски, док смо Биљана Ристић и ја, Јасна Мартинез Ернандез сараднице у тиму. Задатак смо отпочеле тако што је колегиница Тамара отворила документ и позвала нас на сарадњу. Укључиле смо се и колегиница Биљана и ја, па смо комуникацију даље остваривале у самом алату ћаскањем и коментарима који су остављени као траг нашег рада. Тамара је формирала табелу на 1. листу, док је табелу на 2. листу формирала Биљана. Податке за 1. табелу Биљана је проследила свима, па смо поделиле која ће уносити за која одељења; Биљана је тако унела податке за пети разред и два шеста одељења, док сам ја унела за остатак шестог и још два одељења седмог разреда. Тамара је унела два седма одељења и све осме. Мој задатак је био да дотерам табеле, обојим их, уредим линије, Биљана је била задужена за фонт, а Тамара за ширину табела, преглед читавог документа и евентуалну интервенцију уколико је било погрешака. Када смо све три биле задовољне оним што смо урадиле, Тамара је проследила табелу у фасциклу Сарадничких радова полазника.
    Сарадња са ове две колегинице била је драгоцена, забавна и склиска, надасве врло пријатна. На задатку смо радиле две вечери, прве све три истовремено, а потом смо договориле шта ће према сопственој расподели времена која шта урадити наредног дана или вечери. 
    Намена овог документа је пуна примена у остваривању наших радних задатака у школама у којим радимо. Иста табела подложна је изменама, а сада знамо и како то да урадимо што ефикасније и боље. Осим алатки за естетику у Гугул-табели, откриле смо и додатне алатке које нам могу олакшати израчунавање просека оцена за сваког ученика појединачно, али и сваког предмета, сабирати изостанке, израчунавати процентне вредности. Све ово се још и додатно може линковати – заиста алатка вредна пуне пажње.
    Документ: Tамара Симић Јаћимовски, Биљана Ристић, Јасна Мартинез Ернандез - Успех и проценат пролазности ученика старијих разреда ОШ Јован Поповић у  шк. 2016/17. години налази се на овом линку у дељеној фасцикли Сараднички радови полазника.

1-10 of 18