Група 4‎ > ‎

Јасна Мартинез Ернандез

 ОШ "Доситеј Обрадовић", Омољица - наставник српског језика

Сваки задатак предајете покрећући нови пост. Пост именујете по модулу, редном броју задатка са цртицом између. На пример: 1. МОДУЛ - 1. задатак
Видео-упутство за покретање и уређивање поста погледајте ОВДЕ.

3. Модул – 15. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 13.02.2018. 16:23

    Тема Домаћа лектира: Бранислав Нушић Хајдуци
    Да бих помогла ученицима који раде по прилагођеном програму или ИОП-у како да се баве домаћом лектиром и ураде писмени рад, осмислила сам задатак као презентацију са аудио-записом и уграђеним задацима. Имала сам потешкоћу да пронађем адекватан алат за задатке које сам припремила. Коначно, највише ми је одговарао Каку (Cacoo). Ову апликацију повезала сам преко Гугл-диска.
    Иако ова апликација служи пре свега за израду дијаграма, графикона, мапа, те интерактивног рада са сарадницима или ученицима и у реалном времену, употребила сам је у сврхе ученичких додатних уређивања слика које сам поставила. Коначно, сада знам у које сврхе све могу да употребим овај алата. А, за рад у реалном времену је изврстан. Могу позвати ученика који дуго одсуствује из школе да заједно са мном поради на задацима, дам му смернице за даљи рад или напросто обрадим неку наставну јединицу и то у реалном времену. 
    Вратимо се задацима које сам за сада израдила у овом алату. Илустрације које су постављене као задаци, претходно сам направила у документу, сачувала их као фотографије и уградила у дијаграм. У првом задатку ученици треба да доцртају, док је у другом задатку предвиђено повезивање. Оба задатка уградила сам у апликацију Гугл презентацијеОве слике представљају задатке које ученици у међувремену, док читају лектиру, могу да израде. Представљају игру и опуштање, а истовремено и задатке који подстичу опажање и меморисање. Предвидела сам и помоћ приликом читања лектире. Ученици у овом раду имају аудио-подршку спикера, те књигу могу и да слушају, односно читају заједно са спикером.
  

3. Модул – 14. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 10.02.2018. 17:00   [ ажурирано 10.02.2018. 17:08 ]

    Јасна Мартинез Ернандез – Историја српског књижевног језика

    За израду овог задатка користила сам се Ју-тјуб алатом на којем сам направила свој сопствени канал и у њега уградила горе именовану плеј-листу за истоимену наставну јединицу у 7. разреду основне школе, коју иначе већ користим у раду са ученицима – линкови ових видео-записа налазе се постављени у мојој виртуелној учионици, а ученике упућујем да их погледају понављајући обрађене наставне јединици (ова наставна јединица обрађује се најмање три часа). Пре него што сам начинила виртуелну учионицу, ученицима сам на часу приказивала исте записе или их упућивала да их пронађу сами на Ју-тјубу. 
    Претходно нисам имала своју плеј-листу из које бих могла да црпим изворе. Овом вежбом унапредићу и поједноставити свој будући рад, коначно, поставићу само један линк, а не неколицину њих.
    Одабрани клипови, односно видео-записи, ученике упућују на самосталан рад понављањем већ обрађених наставних јединица на часу или из уџбеника, али и повезивањем различитих научних области; географија, историја, музичка и ликовна култура, информатика што додатно упућује ученике на корелацију наставних предмета, те побуђују идеју потенцијалне креативности када као последњи клип одгледају рад својих вршњака на исту тему.
    Оваквим радним материјалом подстичем код ученика пре свега језичко-вербалну интелигенцију и могу да утичем на развијање специфичне способности флуенције речи, музичку интелигенцију слушањем музике у видео запису и постављањем питања у којој мери је одабир музике за одређени видео-запис адекватан. Једнако подстичем логичко-математичку интелигенцију промишљањем о повезаности чињеница, аналитичким промишљањем, промишљањем о апстрактном појму језика, пре свега, синтетизовањем идеја и доношењем закључака. Већ наведени видови промишљања воде неке ученике природно ће одвести ка развијању егзистенцијалистичке интелигенције, а код неких могу подстаћи развијање исте додатним потпитањима: Ко смо ми? Какав је значај живота? Какав је значај језика у нашим животима и колико важности придајемо културолошку припадност неком народу, неком језику? и сл. Истовремено видео-записи подстичу просторну или специјалну интелигенцију; посматрањем видео-записа код ученика се развија способност памћења у сликама, развијају осећај о простору, сналажење на мапама, увежбавају оријентацију, уживају у креативним идејама филма, а могу и сами да се опробају у овом последњем гледајући видео-клип који су сачинили њихови вршњаци. Коначно, неке ученике ће овај начин рада подстаћи да и сами сачине сопствене плеј-листе које могу да користе у сврху понављања градива или учења нових садржаја. Ово нарочито погодује такозваним визуелним типовима људи код којих је присутан висок количних просторне или специјалне интелигенције.

3. Модул – 12. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 10.02.2018. 12:34   [ ажурирано 12.02.2018. 10:55 ]

     
         Јасна Мартинез Ернандез - Историја српског књижевног језика    

         За тему овог задатка одабрала сам наставну јединицу Историја српског књижевног језика. Предлог задатака за ученике уз ову наставну јединицу можете погледати кликом на горе наведени назив наставне јединице.

2. Модул – 11. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 10.02.2018. 11:20   [ ажурирано 12.02.2018. 08:41 ]

    Задатак - документ: Tамара Симић Јаћимовски, Биљана Ристић, Јасна Мартинез Ернандез - Успех и проценат пролазности ученика старијих разреда ОШ Јован Поповић у  шк. 2016/17. години
    Сараднички тим смо оформиле пошто је Биљана Ристић оставила поруку у Г+ социјалној мрежи, у нашој групи ГазГГ да тражи сараднике за израду задатка. Пријавила сам се ја, а потом и колегиница Тамара Симић Јаћимовски. 
    Комуникацију смо започеле у Хенгаутс апликацији. Договориле смо тему заједничког рада (табела о успеху ученика која ће бити применљива у нашем даљем раду у школи) и најадекватнији алат који ћемо том приликом користити (Гугл-табела). У Хенгаутсу смо договориле и која од нас преузима улогу уредника - Тамара Симић Јаћимовски, док смо Биљана Ристић и ја, Јасна Мартинез Ернандез сараднице у тиму. Задатак смо отпочеле тако што је колегиница Тамара отворила документ и позвала нас на сарадњу. Укључиле смо се и колегиница Биљана и ја, па смо комуникацију даље остваривале у самом алату ћаскањем и коментарима који су остављени као траг нашег рада. Тамара је формирала табелу на 1. листу, док је табелу на 2. листу формирала Биљана. Податке за 1. табелу Биљана је проследила свима, па смо поделиле која ће уносити за која одељења; Биљана је тако унела податке за пети разред и два шеста одељења, док сам ја унела за остатак шестог и још два одељења седмог разреда. Тамара је унела два седма одељења и све осме. Мој задатак је био да дотерам табеле, обојим их, уредим линије, Биљана је била задужена за фонт, а Тамара за ширину табела, преглед читавог документа и евентуалну интервенцију уколико је било погрешака. Када смо све три биле задовољне оним што смо урадиле, Тамара је проследила табелу у фасциклу Сарадничких радова полазника.
    Сарадња са ове две колегинице била је драгоцена, забавна и склиска, надасве врло пријатна. На задатку смо радиле две вечери, прве све три истовремено, а потом смо договориле шта ће према сопственој расподели времена која шта урадити наредног дана или вечери. 
    Намена овог документа је пуна примена у остваривању наших радних задатака у школама у којим радимо. Иста табела подложна је изменама, а сада знамо и како то да урадимо што ефикасније и боље. Осим алатки за естетику у Гугул-табели, откриле смо и додатне алатке које нам могу олакшати израчунавање просека оцена за сваког ученика појединачно, али и сваког предмета, сабирати изостанке, израчунавати процентне вредности. Све ово се још и додатно може линковати – заиста алатка вредна пуне пажње.
    Документ: Tамара Симић Јаћимовски, Биљана Ристић, Јасна Мартинез Ернандез - Успех и проценат пролазности ученика старијих разреда ОШ Јован Поповић у  шк. 2016/17. години налази се на овом линку у дељеној фасцикли Сараднички радови полазника.

2. Модул – 10. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 08.02.2018. 10:31   [ ажурирано 08.02.2018. 10:33 ]

    У овом задатку на Гугл-диску послужила сам се Гугл-презентацијом. Прегледала сам и остале алате, те ми се овај учинио згодним за пробу како се може Пауер-поинт презентација Вордовог Офиса пренети у Гугл-презентацију. Поиграла сам се тиме и ево моје недавно рађене презентације и на Гугл-диску!
  • Тема презентације је Израда Индивидуалног образовног плана,
  • Презентација је рађена у сврху подсећања колектива школе на законске обавезе у односу на ИОП за децу која имају таквих потреба, те како се израђује - посебни кораци који се предузимају, обавезна документација и друго. Презентацију сам израдила ја, а именоване колегинице су психолог и педагог школе које су са мном говориле о ИОП-у на Наставничком већу. 

2. Модул – 9. задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 07.02.2018. 15:44

        Вредновала сам семинар насловљен: Рад са ученицима са емоционалним и понашајним проблемима и њиховим родитељимаДруштва психолога Србије. О томе можете прочитати више у следећој ТАБЕЛИ.
        Гугл-табела представља поједностављену Ексел-табелу па ју је лако користити у исте сврхе:
  •  израду такозваног чаршава за одељење (прорачун просечних оцена ученика и одељења, збирове изостанака ученика, процентуалне вредности истог, 
  • може се користити и за вођење евиденције о плаћањима екскурзија, посете родитеља, евиденције било ког списка који води одељењски старешина у својим педагошким белешкама, 
  • може послужити и као педагошка бележница за описне и бројчане оцене ученика које свакодневно ажурирамо у својим физичким бележницама,
  • може постати и Дневник читања стручне литературе или литературе уопште,
  • у њој се могу креирати планови рада и др.

2. Модул – 8. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 07.02.2018. 11:27   [ ажурирано 08.02.2018. 10:45 ]


        Формила сам одељак под називом ШКОЛА у свом Гугл-календару.
  • Испрва сам пронашла општа подешавања и уредила неопходно додајући нови календар и имовала га ШКОЛА.
  • Потом сам уносила према датумима и времену обавезе, разделила их по бојама и додатно дотеривала кликом на сваки, у новоотвореном прозору кликом на оловку, а потом бирала шта желим и шта ми је неопходно.
  • Оно што ме је намучило јесте моменат када на овој страници уграђујем свој Гугл-календар. У радној, недовршеној и несачуваној верзији он није видљив и то ме је збуњивало. На крају ми је преостала опција да сачувам и проверим шта се потом дешава и календар се појавио!
  • Не допада ми се то што овако увезен календар не препознаје боје које сам типски одређивала.

Google календар



1. Модул – 7. задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 06.02.2018. 16:54

     Вредновала сам приказ српског превода књиге Николаса Кара; аутор приказа је Теофил Панчић.

1. Модул – 6. задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 05.02.2018. 16:17   [ ажурирано 06.02.2018. 06:58 ]

   

    Одабрала сам илустрацију управо цртежа Човека Леонарда да Винчија, која је могла бити преузета из следећег извора:

BÁRCENAS, L., BÁRCENAS, L. AND PERFIL, V.

UNIDAD I. "N.E. DE LA E.F." RENACIMIENTO

In-text: (Bárcenas, Bárcenas and perfil, 2018)

Your Bibliography: Bárcenas, L., Bárcenas, L. and perfil, V. (2018). UNIDAD I. "N.E. DE LA E.F." RENACIMIENTO. [online] Efprepa9lucerobarcenas.blogspot.rs. Available at: http://efprepa9lucerobarcenas.blogspot.rs/2013/09/unidad-i-ne-de-la-ef-renacimiento.html [Accessed 6 Feb. 2018].


1. Модул – 5. Задатак

поставио/ла Јасна Мартинез Ернандез 05.02.2018. 14:42   [ ажурирано 05.02.2018. 14:43 ]

    Покренула сам нови пост у категорији Упознавање и представљање у заједници ГазГГ у Гугл+ социјалној мрежи чим сам добила одобрење за придруживање где сам се једноставно представила без одређења у којој школи и ком месту радим и уз то у коментару додала поздрав. Прочитавши 5. задатак овог модула, накнадно сам у истом посту кроз коментар дописала тражене информације, па и фотографију са мог часа које можете погледати ОВДЕ.

1-10 of 12