Група 4‎ > ‎

Пирошка Сегеди

Карловачка гимназија, Сремски Карловци - наставник латинског језика

Сваки задатак предајете покрећући нови пост. Пост именујете по модулу, редном броју задатка са цртицом између. На пример: 1. МОДУЛ - 1. задатак
Видео-упутство за покретање и уређивање поста погледајте ОВДЕ.

3. МОДУЛ - 15. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 14.03.2018. 18:24   [ Ажурирао/ла 04.05.2018. 07:23 Славица Јурић ]

За овај задатак припремила сам за своје ученике четвртог разреда лекцију/припрему за 3. писмени задатак, за што сам употребила Гуглову апликацију realtimeboard, апликацију која је изузетно погодна за учење на даљину, посебно у реалном времену, како јој и име казује. Својим ученицима сам послала позиве за сарадњу путем мејлова, јер намеравам после ове лекције да радим са њима припреме за полагање матурског испита путем ове апликације, јер смо оскудни са терминима за консултације у школи, будући да ученици сваки дан имају по 7 часова и заиста је напорно пратити упутства, односно учествовати у понављању комплетног градива које ће бити обухваћено на матурском испиту. Стога сматрам ову апликацију изузетно корисном, јер се помоћу ње може радити у договорено време, чак и викендом, које нам највише одговара. Апликацију сам повезала преко Гугл-диска из категорије образовање Гуглове веб-продавнице. Ово је линк ка мојој Табли Lingua Latina., а ово је слика табле, која се може бесконачно развлачити и пунити сваковрсним материјалима, линковима, коментарима, а омогућује и видео-чет са сарадницима.


5. МОДУЛ - 20. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 12.03.2018. 20:02

Отворивши Блогер на Гуглу, за овај задатак сам покренула блог под насловом Атичке ноћи, по угледу на истоимену збирку античког компилатора Аула Гелија. У опису блога на почетној страни написала сам, укратко, садржај, теме блога, материју коју намеравам да делим и коју, свакако, сматрам веома занимљивом и несвакидашњом. На следећој картици (О блогу) написала сам  намену свога блога, тј. да га намењујем, првенствено, својим ученицима као могућност, или замену, за додатну наставу или секцију, будући да је на овакав начин и практичније и естетскије и богатије делити додатне материјале, него на физичкој настави од 45 минута... Отворила сам још две странице - Наше приче, на којој ћу бележити најзанимљивије задатке, преводе и саставе из наше преводилачке радионице; четврту страницу сам назвала Анегдоте, јер на овој страници намеравам да износим занимљивости из живота Грка и Римљана, оне појединости које се не обрађују, али се, по мало, дотичу на часовима. У бочној навигацији сам додала следеће гаџете: преводилац, везу (линк), архиву, лого Блогера, фотографију, једну слику са мото-ом, читаоце и праћење. (Ту сам нехотице дуплирала неке елементе блога, које ћу исправити, дорадити). У хоризонталној навигацији сам поставила претрагу и дељење блога, могућност коментара и дугме за скраћење уводног текста, који ми је уједно и тзв. истакнути пост (ово ћу вероватно касније заменити другим истакнутим постом). Одредила сам и 4 ознаке - поуке, анегдоте, антологија и хрестоматија, међутим, на њиховој видљивости морам још да порадим... Линк ка мом блогу је: https://atickenoci.blogspot.rs/

5. МОДУЛ - 19. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 10.03.2018. 20:00

У оквиру овог задатка сам на блог Гуглова ренесанса учења поставила нови пост под насловом Анализа и самоанализа, на 4. нивоу таксономије рефлексије - Анализа и, такође, један пост под насловом Шта је важно у оном што сам урадила, на 2. нивоу таксономије рефлексије - Разумевање.

3. МОДУЛ - 14. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 09.03.2018. 18:26   [ ажурирано 12.03.2018. 20:45 ]

За реализацију овог задатка определила сам се за Гуглов алат Јутјуб, у којем сам креирала плејлисту од осам снимака.  Снимци садрже секвенце из Вивалдијевог опуса „Годишња доба“ и четири снимка виртуалне шетње по античком Риму, а поређани су наизменично, тако што се за све време плејлисте чује предивна музика овог италијанског композитора, која се смењује с предивним реконструкцијама Рима царског периода. Трудила сам се да снимци који приказују Рим и објекте у том граду не садрже говорне секвенце, већ такође само музику као позадину, тј. да слике говоре саме за себе.

Овим избором снимака сам желела да подстакнем имагинативне способности ученика, ради лакшег разумевања елемената класичне цивилизације, који су саставни део предмета латински језик. Будући да нам по плану и програму у 4. разреду следи наставна тема епистолографија Гаја Плинија Млађег, који у једном од својих чувеник писама своме пријатељу Галу описује своју луксузну вилу Лаурентинум, смештену на јужној обали Остије надомак Рима, ученици ће, путем визуелизације, лакше разумети дескриптивни стил у писању, али и садржај овога приватног писма пребогатог детаљима који својом лепотом, просто, преносе дух у време највећег процвата римске културе и цивилизације.

Моја плејлиста носи наслов на латинском језику Tempora anni & loca praeclara - у преводу: Годишња доба и предивна места.

Гуглов алат Hangouts смо заједнички испробале колегиница Анђа Симић и ја, с једне стране, и колегиница Радмила Шербеџија и ја, с друге стране, јер су нас међусобне консултације око израде неких задатака у оквиру семинара некако управо навеле да се послужимо тим алатом. Наша комуникација је, на жалост, била у једном смеру видео-комуникација, јер колегинице не располажу камером на својим компјутерима, али смо, свакако, дошле до закључка да је овај алат управо идеалан за употребу директне визуелно-вербалне комуникације, као скајп (али је знатно лакши за употребу од скајпа, барем мени) и да би се могао одлично и ефикасно користити у сврху допунске наставе, јер омогућава директан контакт у реалном времену, а уштеђује време потрошено за долазак на физичку допунску наставу. Такође је добар алат за примену учења на даљину код деце која су спречена да долазе у школу због болести, или као надомештај за консултације, нпр., код ванредних ученика, или ученика који треба да полажу разредни испит, па чак и за консултације за израду матурског рада

2. МОДУЛ - 11. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 07.03.2018. 17:11

За израду овог задатка имала сам сарадњу са колегиницом Анђом Симић. Користећи Гугл-табеле израдиле смо један мали вишејезични речник - овде тек зачетак једног већег пројекта - са листом латинских речи као главним одредницама и грчким и руским преводом тих речи, при чему су грчке речи дате на 2. листу табеле, а руске на 3. листу. уз латинске одреднице су у падајућем менију дате абревијације врста речи - именице, придеви, глаголи - испред одредница, а иза  одредница су, такође избором из падајућег менија дати завршеци генитива једнине именица, завршеци женског и средњег рода придева, а код глагола завршеци инфинитива. За скупину речи смо изабрале слику, са које смо сваки појам уврстиле у листу речи. Ова листа речи је намењена почетницима у учењу латинског језика, а грчка и руска листа речи представља међусобну интеракцију ових предмета. У наставку речника предвиђамо и текст на месту слике, односно наизменичну илустрацију појмовника сликом, текстом, аудио-записом. Оваква сарадња може да обухвати и више колега, и то, у оквиру једне школе, или у више школа. Један од листова табеле би могао бити и списак речи у једној колони, са могућношћу попуњавања празних рубрика у другој колони, а у циљу провере познавања речи. Дакле, табела прати когнитивни процес памћења, а према врсти речи и завршецима речи прати, такође, процес анализе.

Документ се може погледати на овом линку , у оквиру фасцикле Сараднички радови полазника.

4. МОДУЛ - 17. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 07.03.2018. 10:26

У овом задатку ми је сарадник била колегиница Анђа Симић, којој сам дала дозволу да уређује мој сајт, додајући на њему подстраницу страници Зашто баш латински језик. Колегиница је уклопила садржај своје странице у теме којима се мој сајт бави, наводићи познате руске ауторе који су у својим делима дали цитате на латинском језику, односно укључили у своја дела фрагменте, крилатице из класичних аутора римске књижевности, као што су Вергилијева Енеида, а и изреке, девизе везане за одређене личности из римске прошлости, на латинскм језику. Назив подстранице коју је колегиница Анђа Симић уредила гласи: Латинская фраза у русских писателей и може се погледати на линку:  https://goo.gl/3hAP6e

5. МОДУЛ - 18. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 07.03.2018. 07:53

На блогу Гуглова ренесанса учења изабрала сам за свој пост 6. степен рефлексије - креирање и написала сам своју евалуацију рада на овом семинару под насловом Никад није касно - ни за учење, ни за креативност, ни за конкретно креирање неког дела које током читавог свог живота носимо у себи... 

4. МОДУЛ - 16. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 06.03.2018. 15:55   [ ажурирано 06.03.2018. 15:58 ]

За овај задатак сам креирала Гугл-сајт под називом ЛАТИНСКИ ЈЕЗИК. Сајт је намењен како ученицима који уче латински језик, тако и свим осталим посетиоцима/корисницима сајта који су жељни да обнове своје познавање латинског језика, али и свима који би, из чисте радозналости, желели да се упознају са њим. Сајт садржи лекције из језика, вежбе, тестове са могућношћу провере тачности решења, али и занимљивости из свакодневног живота Римљана, са назначеним планом да ћемо се бавити и урањањем у виртуелни свет старих Римљана.
Сајт (за сада) садржи следеће странице:
1. Почетна страна - са добродошлицом, наменом сајта и календарчићем-сатићем: https://goo.gl/oo5x2Y
2. Латински језик - са целокупним садржајем градива које намеравам да обрадим, подељеним у четири целине и две подгрупе основног нивоа градива: https://goo.gl/6zhpyG
3. Зашто баш латински језик - страница коју ћу поделити са колегиницама за заједничко едитовање, са идејом да својим доприносом у виду идеја, мишљења, разноврсног материјала учине мој сајт још вреднијим и занимљивијим: https://goo.gl/GMVzys
4. Корисни линкови - страница на коју сам ставила најзначајније линкове за области класичне филологије: https://goo.gl/upEVn7
5. Контакт - на овој страници сам омогућила свима заинтересованима да ми поставе питања, сугестије за додатне садржаје - у виду Гугл-упитника: https://goo.gl/rgQq8n
Неким страницама сам додала подстранице, и то, следеће:
6. О аутору - подстраница Почетне стране - са фотографијом и кратком забелешком о себи: https://goo.gl/UqBy8K
7. Моја размишљања... моја интересовања... - то је подстраница подстранице О аутору - намена ове подстранице је изношење неких мојих виђења латинског језика уопште и интересовања која би, можда, била занимљива и другим људима који су у контакту са латинским језиком, или се, насупрот, питају чему уопште служи овај језик: https://goo.gl/EKZ7Ba
8. Лекције - подстраница странице Латински језик - на којој су изнете, за сада, само три лекције Уводног дела садржаја (ова ће се страница поступно попуњавати): https://goo.gl/UKYXR7
9. Граматичке вежбе - подстраница подстранице Лекције - са увежбавањем/задацима из граматике латинског језика, од почетних ка сложенијим вежбама: https://goo.gl/QLymZM
10. Текстови за превођење - подстраница подстранице Лекције - са текстовима за увежбавање превођења, речником и коментаром: https://goo.gl/NBCJyb
11. Тестови - подстраница подстранице Лекције - са тестовима које планирам да стављам на ову подстраницу по редоследу од лакших ка тежима: https://goo.gl/LttJsJ уредила сам да ова подстраница има линк ка Решењима задатака >
12. Решења задатака - подстраница странице Лекције, коју сам учинила невидљивом у навигацији: https://goo.gl/TkoaAf



3. МОДУЛ - 13. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 01.03.2018. 20:34

У овом задатку сам вредновала наставну јединицу колегинице Радмиле Шербеџија - Вергилије, Енеида, VI 124 - 148, намењену настави римске књижевности у 4. разреду Карловачке гимназије. Материја ми је позната и тема ми је једна од омиљених, те ми је то олакшало процену колегиничиног задатка, што се тиче саме материје. Проверавање уклапања задатака у параметре Блумове таксономије ми је изискивало највише времена, јер сам све помно упоређивала - циљеве и исходе часа и координате категорија знања и когнитивних процеса, да бих се уверила да ли се постављени задаци уклапају у свим елементима у таксономску табелу. Било ми је пријатно и драгоцено да на овакав начин процењујем рад колегинице, јер до сада још нисам имала прилике да исто, тј. овде тражене параметре погледам код својих колега, будући да, када год нешто поделимо једни другима, обично гледамо само садржај наставне јединице. Морам признати да ми се овакав табеларни начин бележења задатака према Блуму много више допада, јер је прецизнији, него вертикално набрајање истих, и да ћу убудуће у своје листове припреме часова свакако уврстити ову табелу - наравно, намеравам, такође, да пишем читаве своје припреме, због практичности прегледа, дораде и линкова у Гугл-табели.

3. МОДУЛ - 12. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 28.02.2018. 10:09

У оквиру овог задатка припремила сам наставну јединицу из римске књижевности - Цицерон: Писмо с пута.

1-10 of 18