3. МОДУЛ - 14. задатак

поставио/ла Пирошка Сегеди 09.03.2018. 18:26   [ ажурирано 12.03.2018. 20:45 ]

За реализацију овог задатка определила сам се за Гуглов алат Јутјуб, у којем сам креирала плејлисту од осам снимака.  Снимци садрже секвенце из Вивалдијевог опуса „Годишња доба“ и четири снимка виртуалне шетње по античком Риму, а поређани су наизменично, тако што се за све време плејлисте чује предивна музика овог италијанског композитора, која се смењује с предивним реконструкцијама Рима царског периода. Трудила сам се да снимци који приказују Рим и објекте у том граду не садрже говорне секвенце, већ такође само музику као позадину, тј. да слике говоре саме за себе.

Овим избором снимака сам желела да подстакнем имагинативне способности ученика, ради лакшег разумевања елемената класичне цивилизације, који су саставни део предмета латински језик. Будући да нам по плану и програму у 4. разреду следи наставна тема епистолографија Гаја Плинија Млађег, који у једном од својих чувеник писама своме пријатељу Галу описује своју луксузну вилу Лаурентинум, смештену на јужној обали Остије надомак Рима, ученици ће, путем визуелизације, лакше разумети дескриптивни стил у писању, али и садржај овога приватног писма пребогатог детаљима који својом лепотом, просто, преносе дух у време највећег процвата римске културе и цивилизације.

Моја плејлиста носи наслов на латинском језику Tempora anni & loca praeclara - у преводу: Годишња доба и предивна места.

Гуглов алат Hangouts смо заједнички испробале колегиница Анђа Симић и ја, с једне стране, и колегиница Радмила Шербеџија и ја, с друге стране, јер су нас међусобне консултације око израде неких задатака у оквиру семинара некако управо навеле да се послужимо тим алатом. Наша комуникација је, на жалост, била у једном смеру видео-комуникација, јер колегинице не располажу камером на својим компјутерима, али смо, свакако, дошле до закључка да је овај алат управо идеалан за употребу директне визуелно-вербалне комуникације, као скајп (али је знатно лакши за употребу од скајпа, барем мени) и да би се могао одлично и ефикасно користити у сврху допунске наставе, јер омогућава директан контакт у реалном времену, а уштеђује време потрошено за долазак на физичку допунску наставу. Такође је добар алат за примену учења на даљину код деце која су спречена да долазе у школу због болести, или као надомештај за консултације, нпр., код ванредних ученика, или ученика који треба да полажу разредни испит, па чак и за консултације за израду матурског рада

Comments