3. Модул - 13. задатак

поставио/ла Горан Петковић 23.05.2018. 02:47   [ Ажурирао/ла 06.06.2018. 01:05 Семинари Сазнања ]
Вредновање задатка колеге Станка Кржића "Како лети авион" можете погледати на следећем линку:

У овом задатаку вредновао сам рад под називом "Како лети авион". Пажљиво сам прочитао задатке, и није било лако, морам признати да је рад прилагођен узрату деце, где могу да покажу више знања од конкретно обрђеног. 
За вредновање задатака свакако треба бити лице које је компетентно, ја сам се потрудио да спознам циљ задатака и шта они тачно треба да резултирају код ученика.
Задаци су свеобухватно осмишљени и доста су ми помогли да конципирам неке своје будуће припреме, свакако уз помоћ гугл алата, који дају широк спектар могућности.

ПОМОЋ у ВРЕДНОВАЊУ

1Б  Истражити Јутјуб чланке како би се открили садржаји у вези са темом: ,,Како авион лети''. У тим снимцима и на Гугл претраживачу треба открити основне податке, преузети материјал. 

Сваки критеријум је засебно вредован, образложењем, а косим словима су наведени савети и предлози за побољшање. 

  • 1.критеријум – Задатак је у функцији циља који је дефинисан у циљевима часа: Разумевање основних принципа лета авиона. Исход који би требао да проистекне из циља и задатка дефинисан је делимично:  Ученик уме да претражује веб садржаје и оформљује банку података коју ће искористити за израду сопствене презентације. Још није постигнут исход оформљења презентације, а запостављен ј исход да ученик разуме принципе лета.
  • 2.критеријум – Аутор је одредио чињеничну врсту знања у овом задатку. То је тачно јер ученик сам истражује нет и прикупља податке, текстуалне и видео, уз помоћ којих ће сазнати чињенице о лету авиона. Ако ученик из материјала усваја и принципе лета, онда се може говорити о концептуалном знању.
  • 3.критеријум – Аутор је одредио примену као процедурално знање које ученицима развија овај задатак. Ученици овде сами трагају за изворима знања и треба да открију најкорисније и сачубају их ради проучавања и разумевања теорије лета. У таквом задатку ученици морају да одаберу најкорисније изворе на нету па ће морати анализирати сваки извор. Још увек не примењују знање како је то аутор назначио, па ниво знања аутор треба да одреди боље.
  • 4.критеријум – Од веб-алата у овом задатку ученици ће користити Гугл-претраживач и Јутјуб што су адекватни алати за проналажење образовних ресурса о било којој теми, па и о теорији лета.
  • 5.критеријум – Инструкције за ученике су јасне и упућене директно ученику онако како би ученицима било речено на часу. Међутим, нејасно је да ли ученици имају предзнања о  напредној претрази, селектовању информација и вредновању да би дошли до најбољих. Зато мислим да је уз инструкцију о теми претраге требао бити додељен и подсетник о начину селектовања и вредновања  информација. Још боља би било да је наставник ученицима уштедео време и избегао ситуацију да ученицима одвуче пажњу неодговарајући ресирси, тако што им постави линкове са јасним инструкцијама шта у њима треба да проуче и како да им приступе и с којим циљем.
  • 6.критеријум – Задатак је намењен ученицима 1. разреда средње школе и примерен је узрасту јер ученици у том периоду умеју да претражују и бирају одговарајуће информације и ресурсе.

 

Comments