Група 5‎ > ‎

Станко Кржић

ОШ "Иво Андрић", Београд - наставник

Сваки задатак предајете покрећући нови пост. Пост именујете по модулу, редном броју задатка са цртицом између. На пример: 1. МОДУЛ - 1. задатак
Видео-упутство за покретање и уређивање поста погледајте ОВДЕ.

5. МОДУЛ - 20. задатак

поставио/ла Станко Кржић 20.05.2018. 15:49   [ ажурирано 21.05.2018. 08:42 ]

У оквиру овог задатка започео сам израду свог блога који би требало да буде заправо мој професионални портфолио. Приметио сам да многе колеге праве свој електронски портфолио на блогу. Истражујући, открио сам неколико идеја и одлучио се да и сам начиним један порфтолио блог, јер су се папири које прикупљам већ увелико нагомилали и време је да их све претворим у електронски медиј.

Блог има две странице: ПОЧЕТНА и О АУТОРУ у које може ући сваки посетилац. У оквиру странице ПОЧЕТНА, покренуо сам три поста, којима сам дао ознаке. 
За сада имам три ознаке, за сваки пост по једну, али сам сигуран да ће њихов број расти.

За израду овог блога користио сам, за сада, следеће геџете:

  • ознаке,
  • претражи овај блог,
  • праћење имејлом,
  • странице блога,
  • основни подаци о мени (који притиском на дугме повезује блог са Гугл+ заједницом),
  • архива чланка,
  • заглавље странице,
  • популарни пост,
  • истакнути пост. 
Читав блог израђен је коришћењем основног изгледа који се може накнадно мењати према потреби. Ево, како блог МОЈ ПОРТФОЛИО изгледа. 

2. МОДУЛ - 11. задатак

поставио/ла Станко Кржић 19.05.2018. 13:23   [ ажурирано 19.05.2018. 15:00 ]

  • У оквиру овог задатка са колегиницом Славицом Прпа направио сам ППТ презентацију која је намењена за интерактивни час обраде наставне јединице ,,Житије Ајдук Вељка Петровића";
  • Документ је намењен сваком наставнику приликом припреме и реализације часа који би се водио дијалошком методом рада и делимично фронтално, а делимично у раду по групама;
  • Израду задатка смо спровели колегиница и ја. Врло смо се брзо договорили и поделили своје дужности. Имали смо први састанак на коме смо већ израдили скицу презентације, а потом смо поделили задатке и договорили се да радимо засебно током сутрашњег дана, а да бисмо се састали предвече и уживо уобличили свој задатак. Први контакт остварили смо путем и-мејла, након што се колегиница одазвала на мој позив постављен на Форуму групе 5. У писмима смо се договорили да се нађемо одређеног датума у документу који сам отворио на Гугл диску. Тако смо и учинили, па је изарада трајала два пута по сат времена рада уживо на Гугл диску и неких сат до сат и по, у мом случају, самосталног рада. Вечерас смо се састали у документу на Гугл диску и уживо сарађивали, дотерујућу и уобличавајући свој рад;
  • Мој задатак је био да: отворим заједнички докумет, урадим уводни део презентације који је подразумевао описивање биографије Вука Караџића, писање кратког увода о хајдуцима и хајдуковању, као и да у документ уградим одломак из филма ,,Вук Караџић". На крају сам, након финалног уобличавања задатка, поставио нашу презентацију у документ ,,Сараднички радови" у дељеном директоријуму на Гугл диску;
  • Углавном није било потешкоћа у договарању и сарадњи јер смо и колегиница и ја исте бранше (наставници српског језика). Потешкоће су, мада веома кратке биле када је требало поставити докумет у дељени директоријум. Али, и то се брзо решило.
  • Наслов докимента је: Славица Прпа и Станко Кржић - "Житије ајдук Вељка Петровића"

5. МОДУЛ - 19. задатак

поставио/ла Станко Кржић 17.05.2018. 13:20   [ ажурирано 17.05.2018. 13:21 ]

У оквиру овог задатка поставио сам још два поста на блог Гуглова ренесанса учења. Одлучио сам се за области Разумевање  и Креирање.

Да бисте видели моје постове, следите следеће две везе:


5. МОДУЛ - 18. задатак

поставио/ла Станко Кржић 17.05.2018. 07:11

У овом задатку сам на блогу Гуглова ренесанса учења написао пост о Примени Гугл апликација у настави и, уопште, у пракси наставничког рада.

Линк до мог поста налази се ОВДЕ

4. МОДУЛ - 16. задатак

поставио/ла Станко Кржић 15.05.2018. 14:05   [ ажурирано 15.05.2018. 14:20 ]

У овом задатку сам направио сајт који је посвећен учењу српског језика и књижевности. Сајт има неколико страница и подстраница и основна му је намена да једном, у будућности, преузме целокупно градиво које се учи од 5. до 8. разреда основног школског образовања.
Ево линкова:
ПОЧЕТНА СТРАНА САЈТАhttps://tinyurl.com/yb63hrmd
ГРАМАТИКА - https://tinyurl.com/y8h9kcej
КЊИЖЕВНОСТ - https://tinyurl.com/y825yndf
ТЕСТОВИ ЗА ТАКМИЧАРЕ - https://tinyurl.com/y76hodt3
ЈЕЗИЧКЕ НЕДОУМИЦЕ - https://tinyurl.com/ycxhgnyu

Најзад, ево и директног линка до мог сајта израђеног на Гугл сајтовима новије генерације.

3. МОДУЛ - 15. задатак

поставио/ла Станко Кржић 09.05.2018. 19:03   [ ажурирано 10.05.2018. 12:53 ]

У овом задатку употребио сам Гугл апликацију Павтун (Pawtoon).

1. Апликацију сам повезао са својим Гугл диском
2. С обзиром на то да у разреду имам једну ученицу која похађа наставу према ИОП2 плану и програму, а пети је разред, ова апликација треба на шаљив начин да је научи да је наша азбука, захваљујући Вуку Караџићу, најсавршенији ортографски систем знаковног приказивања гласова у једном језику јер доследно примељује Аделунгов принцип. Наравно, овај цртани филм може се употребити и у обучавању ученика првог разреда.
3. Назив садржаја је: ,,Страхиња у свету слова"
4. Када се овај садржај користи у настави са ученицом која радиу према ИОП2 програму, задовољава се радозналост ученице и њена склоност да прати визуелне садржаје, а да се, притом, у оквиру забавног изгледа и форме, уобличи јасна порука да у нашој азбуци једно слово означава један глас.

НАПОМЕНА: Свој рад сам извезао у ЈУТЈУБ формат, јер ембед опција није хтела да ради. Oва je апликација пробна и проба траје само три дана па и многе њене функције раде слабо или никако док се не уплати новац.

Ево овде ВЕЗЕ до мог задатка.


3. МОДУЛ - 14. задатак

поставио/ла Станко Кржић 08.05.2018. 13:09   [ ажурирано 11.05.2018. 13:04 ]

Истраживањем интернета, открио сам веома занимљиве снимке који могу бити употребљени у настави. Те снимке сам обрадио, исекао вишак, монтирао их у програму који се зове "Video pad editor" и у истом том програму додао моје преводе у виду поднаписа, како би и они који не знају добро енглески језик могли да гледају. Ови снимци тичу се основа аеродинамике и основних принципа механике лета авиона. Ученик може кроз видео запис научити много више информација и добити много бржу обуку, која је уједно занимљива и лако приступачна. Интеракција приликом учења постоји, јер ученик може да прати плејлисту и може да истражује сопственим редоследом материјал. ВАЖНО! - постоји и један видео који је више информативног и забавног карактера, али који дочарава ваздухопловство у најлепшем свом издању. 

Задатак ученика је да учењем из ПЛЕЈЛИСТЕ коју сам поставио стекне одређена теоретска зања, али и да заволи ваздухопловство јер ће га боље упознати ако разуме како авион лети. Најзад, у забавном делу лекције, Пети Вагстаф говори о самоконтроли и дисциплини, која је неопходна да би пилот преживео сваки лет, а која је и једини пут до задовољства и среће. Ова лекција има и дидактички карактер јер учи младе људе самоконтроли, васпитању и упорној вежби као јединим вредностима које су пут према успеху.

3. МОДУЛ - 13. задатак

поставио/ла Станко Кржић 08.05.2018. 12:49

Управо сам завршио вредновање рада колеге Горана Петковића. Разумевајући Блумову Таксономију, покушао сам да на основу питања која је колега поставио одредим која су три његова задатка... То није био лак посао јер је тешко инверзијом на основу већ постављених питања за ученике одредити који се задатак и циљ крије у којој врсти и колони. Дакле, било је потребно реверзибилном анализом одредити циљеве на основу питања која су дата ученицима. 

Колега је добро замислио и конципирао свој рад, али сам мишљења да је мало Гугл алата користио, то јест да није јасно усмерио ученике на који начин и где могу пронаћи изворе за своја истраживања и свој рад. Због тога сам у коментарима колеги Горану Петковићу покупао да сугеришем шта би још требало променити, дотерати.

Линк ка Горановој таксономијској табели и мојим кометарима и оценама, налази се ОВДЕ.

3. МОДУЛ - 12. задатак

поставио/ла Станко Кржић 07.05.2018. 14:37   [ ажурирано 07.05.2018. 14:38 ]

У овом задатку обрадио сам тему: ,,КАКО ЛЕТИ АВИОН''. Испод се налази линк до моје таксономске таблице. Срећно колегиници/колеги који буде прегледао и оцењивао.

2. МОДУЛ - 10. задатак

поставио/ла Станко Кржић 04.05.2018. 15:54   [ ажурирано 05.05.2018. 00:09 ]

При изради овог задатка користио сам већ постојећи блог за чију сам израду увелико користио предности Гугл диска. (Моје одушевљење Гугл апликацијама том приликом, довело ме је на овај семинар!)

Линкови у самом тексту лепо приказују употребу Гугл диска као облака за складиштење података.

Текст који сам послао је текст о акцентима и замишљен је као интерактивни текст који помаже ученицима да боље науче акценте.
Ево линка до тог текста

А, ево и оригиналног текста на мом блогу.

1-10 of 17